יום שבת, 5 במאי 2012

פניה בעזרה ובהתנדבות - לחברי תהל"ה


שלום לכולכן,

לאחרונה התבשרתי שיש התקדמות בהצעה לחקיקה נגד האפשרות של פונדקאות בחו"ל. את חקיקת הנגד יוזם ארגון  חזק של נשים מהאקדמיה והעיתונות הפמיניסטית שגם אני חברה בו, ומסכימה עם רוב האג'נדות שלו להוציא זו האחרונה, נגד הפונדקאות בחו"ל. לכאורה הן מציגות מציאות נוראה שבה שרויות הפונדקאיות, שגם אני כפמיניסטית הייתי מתנגדת לה. אלא שהמציאות המוצגת בכתבות  מעוותת, ונימת הכתיבה מלאת הבוז ושטופת הדעות הקדומות מופנית בעיקר נגד "ההומויים".

אני פרופסור אמריטוס לאנתרופולוגיה של הרפואה והמדע, והיה לי פרויקט של סטודנטיות שכתבו בדיוק על הנושאים הללו. עבודת המחקר הראשונה בארץ -על פונדקאות  (של אלי תימן) - נערכה בהנחייתי. הופעתי פעמים רבות בכנסת בדיוק בנושאים האלה. אני מכירה היטב את שפת ההתנסחות ויכולה לענות לטענות בשפתן של הדוברות כנגד הפונדקאות בחו"ל.

לפני שנתיים הוזמנתי גם לברקלי לכנס משותף של האו"ם והאוניברסיטה של ברקלי, שדן בהרבה בינה ורגישות במתן אפשרות לקניית איברים או פונדקאות בהתניות מיוחדות, שאני בטוחה שגם אנו  כנשים נתמוך בכך. אין לגישה המורכבת הזו הד בשיח הפמיניסטי האגרסיבי העכשווי נגד מתן אפשרות להומויים לעשות שימוש בשירותי פונדקאות בחו"ל.

בזמנו העליתי את הבעיה בפני יעל אגמון,הצעתי שאקח על עצמי  את המאבק לגבי פונדקאות  להומויים בארץ ובעולם, יעל הסכימה, אבל לבסוף פעלה לבד ואני יצאתי מיד  מהסיפור. ייתכן  שהחמצנו את המומנטום. אבל אני מאמינה שאפשר עוד לפעול. אני מוכנה לקחת על עצמי לפעול  כנציגת תהל"ה במאבק הזה, אבל זקוקה לעזרה של כל מי שמוכנה לתרום ולהיות מעורבת בכמה מישורים:

1. סיעור מוחות

2. ארגון - ניהול התקשורת הפנימית בינינו (אם לחנה יהיה קשה), הפצת החומר

3. מחקר מהיר -  כדי להגיע עם נתונים משלנו

4. יעוץ תקשורתי

5. בירור הצד המשפטי - אם יש בינינו עורכי דין

אני מציעה להתכנס מיד אחרי פסח, --פיזית או וירטואלית— להתחלק לקבוצות  על פי הנושאים ולהתחיל לפעול במרץ. אחר כך נתכנס שוב ונחליט על תכנית פעולה על פי  הממצאים שתבאנה הקבוצות השונות. 

הייתי גם מבקשת ממי שנמצאת בקשר עם יעל, לבקש ממנה להפנות  אל הועד כל מכתב שמגיע בנושא הפונדקאות, כל הזמנה לדיון, וכו'.

בינתיים, גם מי שמסכימה ליוזמה וגם מי שלא -עד שלא נתכנס ונחליט על מהלכינו, אנא שימרו עליה חסויה, כולל את מכתבי הנוכחי.

בברכת הצלחה לכולנו וחג שמח

מאירה וייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה