יום שלישי, 8 במאי 2012

קריאה לארגון כנס ויציאה למאבק עיוני ופוליטי

שלום לכולם,

לפני כמה שבועות שלחתי אליכם מכתב  ובו  הצעתי לקחת על עצמי את נושא הפונדקאות ללהטבים.  חיכיתי בסבלנות עד שנסתיימו להם החגים הקשים, ועכשיו אני פונה אליכם שוב.

אני רואה בפונדקאות ללהטבים יותר מאשר מיזם טכני. אני  רואה בו חזון, שאנו,כהורים, מחויבים לו מוסרית. אשמח להרחיב על הנושא --ואף אעשה זאת בהזדמנות קרובה,אלא שלצורך המילים הקצרות כרגע, יש לומר שאני רואה במאבק שלנו לאפשר לילדינו להיות הורים  גם חזון אזרחי, ושווייני, שכרגע נמנע מילדינו, במיוחד מההומויים שביניהם.

אני מודעת להתלבטויות האתיות. ובכל זאת, אני נחושה בדעתי.

כדי לעבוד במירב שיתוף הפעולה  אני מבקשת לחלק  את הפעילות שלנו לשלבים:

שלב ראשון יהיה שלב איסוף החומר ( כחודש)  עלינו להצטייד במידע מדויק שיאפשר לנו בסיס לפעולה בשלבים הבאים.  בסיומו של שלב א' נשתדל לארגן כנס קטן שיציג את כל הממצאים שלנו, ושממנו נצא למאבק העיוני והפוליטי. 

אני מציעה להתחלק לקבוצות על פי התחומים הבאים:

1.הבסיס המשפטי של פונדקאות בישראל--   באופן כללי וללהט"בים בפרט (שימו לב שביום שני ה-14 למאי  תתקיים הרצאה של תהלה  על חלק מהנושא) והשוואה למקומות אחרים בעולם (בעיקר ארה"ב ואירופה) .

2.  עמדתם של גורמים רשמיים (כמו משרד הבריאות) , ובלתי רשמיים (כמו חלק מהארגונים הפמיניסטיים  שפועלים-- כנראה עם משרד הבריאות --לחקיקה מגבילה בנושא) בעניין הפונדקאות ללהטבים.

3.אפשרויות של  פונדקאות בחו"ל--כולל מחיר,  בעיות (כמו אימוץ, גיור) , והאופן שבו נוהגים בפונדקאיות, והאם יש ניסיון קודם עם ישראלים ועם להט"בים.

4.פונדקאות  ללהטבים לעומת אפשרויות אחרות של הורות  מעורבת  בארץ (כמו בעזרת הסכמים עם בני זוג מהמין השני. רלבנטי במיוחד לגבי הומויים)

בנוסף לכך אלה---באיזה שם נכנה את הפרויקט שלנו?

האם יש מי מאיתנו שעוסקים בייעוץ תקשורתי? אנשי פרסום? ארט-דירקטורים? --לגבי לוגו? (רותי אהרונוב--מי יעץ לך לגבי הלוגו המקסים של "הורה בקפה?" ). האם אנחנו מכירים כאלה, שישמחו לסייע לנו?

אני מבקשת מכם להתגייס למשימה, לצוות את עצמכם לאחת או יותר מהקבוצות שמניתי, ולהודיע לנו על בחירתכם. אתם תפעלו כקבוצה שתאסוף חומר באותו נושא, תוך תיאום בין חברי הקבוצה.

אנא עשו זאת מהר ככל האפשר, כדי לאפשר לנו להספיק לסיים את המשימה הראשונה של איסוף החומר תוך חודש.

זה הכל לעכשיו.

שיהיה בהצלחה,

מאירה וייס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה