יום שישי, 18 במאי 2012

למה פתחתי בלוג?

במשך שנים כתבתי וכתבתי, חקרתי וכתבתי - על הורות, כוח, גוף, אהבה שאינה תלויה בדבר, על חריטה של הגוף הלאומי, על הגוף שלנו ובתוכו על העיניים של המדינה, על המכון לרפואה משפטית, על זיהויים, אלימות, על המשמעות של להיות אנתרופולוגית מיליטנטית, או להיות אנתרופולוגית בכלל, על המחויבות, על הקריאה הביקורתית של המציאות בשונה מהקריאה השיפוטית ועל המשמעות של להיות אדם ולהיות אישה.

את הכל, או כמעט את הכל, כתבתי באנגלית ופרסמתי בחו"ל. במשך שנים חלמתי על הרגע שאתרגם הכל לעברית ואפרסם בשפה שלי, שאני מתענגת לכתוב בה ולחלום בה. כי הכתיבה באנגלית, למרות שאני שולטת בה, אני גם מרגישה זרה בה, מעין עולה חדשה נצחית. ועכשיו, כשסוף סוף הגיע הרגע בו הטקסטים שלי מתורגמים לעברית ומתפרסמים  כאן, אני חשה שאני ממלאת את חובי לקהילה .

מה יהיה בבלוג?

מדי שבוע יתפרסמו כאן טקסטים מתורגמים (חלקם מתורגמים ומתוקצרים) מאנגלית של פרסומים אקדמאיים מספרים או מאמרים בכתבי עת.

בשנים האחרונות התנסיתי במגוון רב של ז'נרים של כתיבה וירטואלית והוקסמתי מהחירות, מהספונטניות, מהיצירתיות, והחשוב ביותר - מהיווצרותה של קהילת קוראים גדולה אקטיבית, מגיבה, עם גולשים שהפכו להיות "חברים שלי", אותם היה חשוב לי לשמוע לא פחות מאשר הקולגות שלי.

אני בת מזל וחשה שכל אלה מתאימים  לי במיוחד. קשה לי להבין איך חייתי ופעלתי לפני עידן האינטרנט ולפני השיתוף  האקטיבי, האינטליגנטי, החם והחכם.

ולכן, בבלוג אפרסם גם את החומרים החדשים שלי, שמלכתחילה נכתבו בעברית. כך אחלוק עימכם את הכתיבה החדשה, שמסוגננת בז'אנרים שונים, על הנושאים החדשים שלי, גם כשהיא לא ערוכה אקדמית.

נוח לי שתקראו את הדברים כשהם לא ערוכים אקדמית. כמי שההגהה תמיד היתה כל כך קשה לה ושבקלות לא שמה לב לטעויות הקלדה, או לטעויות ביבליוגרפיות הזויות - מתאים לי שתקראו את התפרים, את התומכות של השלד.

וכך, בבלוג יעלו חומרי הכתיבה החדשים שכוללים ספר מחקר ובדיון בהתהוות, נובלה, סיפורים קצרים וגם פוסטים בנושאים שונים שנכתבים מנקודת ראות אנתרופולוגית.

תגובה 1:

  1. פרופסור מאירה בוקר טוב.ואולי תרשי לי לקרוא לך פשוט מאירה.שמחתי להיתקל בפוסט זה בו את מסבירה על רצונך והלטתך לכתוב בלוג בשפת בני אנוש,להבדיל משפת בני האקדמיה.כבר שנים רבות שיש צורך בכך והלואי שעוד אנשי אקדמיה ילכו בעיקבותיך והפכו את גופי הידע האוניברסיטאים לנגישים וקריאים.הלואי,אם כבר אני מאחל משהו,שהכיוון יהיה דו סטרי.בהצלחה בכתיבתך.אמשיך לעקוב.בברכת שבוע טוב.גל בן-אור

    השבמחק